Новини

'Final cut' interview: КирилоСвєташов

'Final cut' interview: Кирило Свєташов

'Final cut' interview: Кирило Свєташов

Ми поспілкувалася з фіналіст(к)ами і дізналася більше про процес зйомок, ідеї, закладені у їх ролики, та їхні враження від конкурсу. Першим ділиться своїм досвідом Кирило Свєташов, володар Гран-прі конкурсу за ролик для бренду Non Stop.

Про шлях до режисури в рекламі

За першою освітою я музикант, за другою – оператор, чим в основному і займаюся зараз. Працював на телебаченні, знімав кліпи. Крім роботи із зображенням мене завжди цікавили ідеї, і працюючи з групою Brunettes Shoot Blondes, я завжди намагався брати участь у створенні концепту майбутнього відео. Одного разу мені запропонували зняти в якості режисера відразу два кліпи для гурту ТИМПАЧЕ. На розробку, підготовку і зйомки пішло все літо, і цей процес приніс мені дуже багато задоволення. З тих пір я почав вивчати сценарну майстерність, писати сценарії і брати участь у конкурсах. Одним із таких конкурсів став YO!DA.

Про ідею

Спочатку я розробляв ідеї для Garage і Palette, але ніяк не міг довести їх до завершеної форми. Ідея для Non Stop з'явилася сама по собі за день до дедлайну подачі, і я відправив тільки її, швидко написавши історію у вигляді кіносценарію. Хотілося зняти незвичайний сюжет, неможливий в реальному житті, але в той же час, викликати у глядача живі емоції, не дивлячись на абсурдність того, що відбувається.

Дуже допоміг втілити ідею актор Борис Савенко. Він був першим актором, якого запропонував мені продюсер, і я відразу зрозумів, що він – наш герой.

Із хом'яком все було не так просто. Я купив трьох: двох рудих і одного сірого. Спочатку збирався знімати у головній «хом'яковій» ролі одного з рудих, а сірий був тільки для відео на телефоні. Але коли вони пожили у мене кілька днів, я придивився до сірого і зрозумів, що він набагато харизматичний інших.

Про зйомки

Спочатку найскладнішим мені здавалося зробити велике хом'якове колесо для людини, і я вже збирався робити його сам, але ми знайшли того, хто може це зробити, правда за межами Києва. Нам прислали його поштою у розібраному вигляді. У переддень зйомок у нас із продюсером пішло кілька годин на те, щоб його зібрати і налаштувати.

Наступним викликом було вкластися у таймінг, тому що ми не могли дозволити собі ні другу знімальну зміну, ні понаднормові для технічного персоналу. Ми зняли все за один 10-годинний знімальний день, чим особливо пишаємося. Хом'як виконав все, що від нього вимагалося, і ми витратили на кадри з ним часу менше, ніж закладали в таймінг.

Найскладнішим етапом був монтаж, тому що історія довга, містить дуже багато дій, сюжет охоплює кілька днів із життя героїв, і все це потрібно було вмістити в одну хвилину. Після першого варіанту монтажу ми зіткнулися з тим, що люди просто не розуміють сюжету – все відбувається дуже швидко. Дуже добре допомогли коментарі режисера монтажу, члена журі конкурсу Саші Чорного, після яких ми внесли безліч дрібних змін, і монтаж нарешті запрацював.

Про конкурс

Цей конкурс дуже корисний у контексті знань, які я отримав на майстер-класах. Наприклад, ніде не вчать писати рекламні трітмент, а практикуючі режисери не викладають свої в інтернет.

Інший приємний момент це те, наскільки швидко зібралася моя команда. Я був вражений наскільки багато людей, які мене оточують, готові допомогти.

Тим, хто збирається брати участь у наступному році, можу порадити завести блокнот або дошку в Trello для ідей вже зараз, і записувати все, що придумається. Є думка, що ідеї літають у якомусь загальному інформаційному полі, і мені здається, що чим більше думаєш над різними ідеями, тим більше це поле відкривається для тебе. Відбувається апгрейд аккаунта.

Про натхнення

Я дивлюся дуже багато музичних кліпів. Почав цікавитися ними задовго до того, як почав знімати сам. Я давній шанувальник творчості Спайка Джонза і CANADA. Також знаходжу натхнення в роботах відомих фотохудожників.

Взагалі, намагаюся приділяти час усьому, що мені цікаво, незалежно від того, наскільки це пов'язано з моєю професією. Можу одночасно читати книги зі сценарної майстерності і, наприклад, про аудіотехніку або дизайн. Натхнення для одного виду творчості можна знайти в іншому, і не обов'язково саме в творчому процесі.

Фото: Володимир Шуваєв