Новини

Ікони індустрії. Найбільш вражаючі рекламні ролики в історії за версією українськихкреативників

Ікони індустрії. Найбільш вражаючі рекламні ролики в історії за версією українських креативників

Ікони індустрії. Найбільш вражаючі рекламні ролики в історії за версією українських креативників

В Україні триває конкурс YO!DA (Young Directors Awards), організований Toy Pictures, який дає змогу молодим режисерам зняти свій перший рекламний ролик і потрапити до рекламної індустрії.

На участь у конкурсі було подано 356 режисерських сценаріїв, серед яких професійне журі обрало 12 півфіналістів, які протягом тижня навчалися у найкращих практиків рекламної індустрії і вдосконалювали свої ідеї у KAMA.

Наразі відібрано шість фіналістів, які отримали гранти у розмірі 2500 доларів, технічну і організаційну підтримку зйомок від партнерів конкурсу, та вже приступили до виробництва роликів для реальних замовників, таких відомих брендів як — Samsung, Palette, Schauma, Non-Stop, Seth&Riley's Garage та Domino’s Pizza.

Прем'єрний показ робіт та оголошення переможців конкурсу, які отримають грошові призи, відбудеться 9 жовтня під час гала-церемонії нагородження.

А поки ми запитали у журі конкурсу про їхні улюблені рекламні ролики, які якимось чином змінили рекламну індустрію або вплинули на особисте сприйняття професії.

 

Марк Вілкінс

Режисер

Для мене один із найбільш визначних рекламних роликів усіх часів це DON’T READ для The Independent режисера Роба Сандерса. Цей рекламний ролик набагато більше, ніж просто реклама. Це витвір мистецтва, гімн, провокація. Я хочу читати The Independent, але також хочу бути більш незалежним.

Ролик Джонатана Глейзера для Levis — це симфонія дивовижності. Він дає натхнення розбити кожну стіну, яка стоїть між вами та тим, що ви хочете зробити.

А його ж ролик для Wrangler став великим натхненням для мене, як для молодого режисера. Світ road-movie резонував з тим, як я хочу прожити своє життя.

 

Олександр Смірнов

Креативний директор TABASCO

Нова діджитальна реальність створила запит на пристосовані під неї «неперемотувані» 6-секундники, які однозначно стали революційним форматом реклами.

 

Анна Бурячкова

Режисерка

Це ролик Libresse режисера Даніеля Вульфа (Daniel Wolfe). Він був відзнятий у Києві навесні 2017 року. За рік — отримав Cannes Glass Lion For Change Award in the Grand Prix 2018. Ролик, який порушує всі стереотипи і дозволенності, і став одним із флагманів світових змін щодо прийняття людиною самої себе та припинення стигматизації деяких аспектів жіночого життя. Для мене цей ролик цікавий ще і за рахунок зміни звичного рекламного формату з нав’язливого і пластикового до більш людяного.

 

Сергій Вовк

Cпівзасновник та куратор Kyiv Academy of Media Arts

Завдання реклами по своїй суті — напарити людям те, що їм не потрібно. Тому і не тільки вона була в той час чимось пластиковим і фейковий, з акторами не як в житті і з американськими посмішками при будь-якій погоді в будь-якій частині глобуса. Не було брендів і реклами, які чесно говорили — це реклама, ми чесно просто хочемо ваших грошей. Цей ролик IKEA (режисер — Спайк Джонс), з прямим зверненням до глядача — яскравий приклад зсуву, коли покупців перестали вважати дурнями і назвали речі своїми іменами. Лампа — це лампа, реклама — це реклама. Далі такими історіями глядачів вже було неможливо здивувати. Але це перше, за моїми спостереженнями, пряме звернення до глядача тире клієнта.

 

Слава Денис

Креативна директорка Cheil Ukraine

Ролик Dove US, зроблений із фотографій лікарів, — іконічний креатив нового часу. Зроблений в період, коли майже всі бренди мовчали через самоізоляцію. Dove один із перших показав, як можна продовжувати комунікацію в польових умовах, не зраджуючи стратегії. Ідея настільки чиста і прекрасна, що, коли я побачила її, в мене з’явилися сльози. Це приклад гострої креативної думки, вміння блискавично реагувати на події і працювати в контексті, а також блискучого копірайтингу.

 

Дмитро Суханов

Продюсер (Мої думки тихі), співвласник рекламного продакшену Toy Pictures та засновник YO! DA

На мою думку, є ролики-ікони, які змінили ставлення до реклами глядачів або рекламодавців, або зруйнували усталені канони.

Це і антикомуністичний ролик Apple, зі спортсменкою, що розбиває молотом екран кінотеатру:

І ролик Cadbury з мавпою-барабанщиком:

І ролик Lurpak Odyssey, який змінив парадигму відображення їстівного продукту в кадрі:

Philips Carousel став на кілька років референсом крутості завмерлого світу і живої камери:

На американському ринку величезна кількість роликів, які не доходять до України і там є ціла історія багаторічної «війни» в роликах Pepsi і Coca-Cola, наприклад. Або щорічне змагання роликів під час трансляції Super Bowl — їх покажуть 1 раз, але вони коштують мільйони доларів.

Іншими словами, одного ролика змінив весь рекламний світ немає. Є безліч знакових для свого часу і своєї категорії.

 

Іван Сауткін

Режисер

Цей ролик для BIANCO режисера Даніеля Краг-Якобсена не зробив революції в індустрії, але мені він дуже подобається і я люблю його іноді переглядати. Його особливість у тому, що він говорить із глядачем інтимною мовою, що буває дуже рідко в рекламі.

 

Євген Камінський

Chief Creative Officer & Creative Partner, McCann Kyiv

Для мене це один із двох роликів, які побудували весь імідж Apple, незважаючи на те, що Джобс його вважав невдалим.

Цей ролик сформував сприйняття бренду таким, яким ми його знаємо зараз, незважаючи на те, що слоган вже не використовується. При цьому, в період запуску ролика Apple не випускав особливих інновацій. Проте, в рік появи комунікації з цим слоганом акції Apple виросли в три рази.

 

Деталі читайте за посиланням.